Menu

Saturday, 5 March 2011

Ibu Emas

Assalamualaikum 
Pernah dengar pasal Ibu Gayung?. Ini adalah antara ilmu yang ramai pesilat cari. Sebab dihebohkan bahawa bila dah sebati ilmu ini, dengan izin Allah maka setiap serangan dari sudut manapun dapat dipatahkan atau dielak hatta semasa tidurpun. Tak tahu kan ? Saya pun tak tahu. Ibu Gamat saya tahula iaitu ibu kepada anak -anak gamat. Keistimewaan binatang ini ialah kalau kita kerat ia dan letak di dalam air laut ia akan kembali mencantum. Jadi kalau lepas kena bedah memang elok di buat sup.

Sekarang ni heboh pasal cicak apa tah dulu heboh pasal mengkarung ekor bercabang. Boleh buat ibu duit. Kalau saya jumpa saya jumpa jual je jadi barula terbukti jadi ibu duit ni selalunya tuannya sayang nak simpan. Kalau manusia ada benda bercabang dikata cacat pula... entahla.. memacam.

Ditempat saya ada dongeng orang memukat di sungai. Pukatnya tersangkut sebutir emas. Bila bawa balik dia pun simpan dalam peti. Setelah 2 tahun dia buka peti itu yang hairannya dah macam sarang lelabah bewarna emas disekeliling emas itu. Dia biarkan lagi setelah 2 tahun lagi sudah banyak ketulan emas muncul kecil je.. tapi dah boleh jual.. Emas yang sebutir tadi inilah dipanggil Ibu Emas.

Jangan tanya saya kalau saya ada ibu emas sebab ni citer mitos je. Tetapi semalam terfikir sejenis teknik yang akan disusun untuk "memberanakkan" emas. Yalah nak menoreh tak reti tapi nak duit lebih... oop nantila sambung. Masih merangka rasanya boleh buat.

2 comments:

  1. Kita kena tukar simpanan wang fiat kpd emas. jika ada idea yg bernas boleh dikongsikan bersama semoga kita dpt manfaat dunia akhirat.

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Bila Master Gold Dealer komen saya kena diam haha.. nanti kawan call deh.. tengah tunggu modal..

    ReplyDelete

Anda mahu komen?